2025.07.07-11.
Iskolánk már hagyományos Timóteus táborai közül július 7. és 11-e között matematika tábor került megrendezésre felső tagozatosok számára. Szegény gyerekek, nem elég egész tanévben matekozni, még a szünetben is ezt kell tenniük!
Nos nem kell, de többen vannak tanulóink között, akik a matematika „mindenhatóságával „ tisztában vannak, szeretnek logikusan gondolkodni, és szeretik a kihívásokat, no meg a jó társaságot, így vállalkoztak.
Számukra szerveződött a tábor, ahol életközeli, képességeink határát súroló feladatokat és problémákat próbáltuk közös ötleteink alapján megoldani nagyon minimális kütyü használat mellett.
Megismerkedtünk az űrhajós kiválasztás és űrhajó kilövés matematikai alapjaival, különleges módokon megmértük a templomunk magasságát a csillagig, felmértük az ülőhelyek számát, a harangkötél szükséges hosszát, a templomkert sétáló felületében lévő összes tégla darabszámát egy egykerekű bicikli felhasználásával, és leltároztuk a kerítés elemeket matematikai módszerekkel gyorsítva. A Lakatland szabaduló szobáiból minden csapatunk ki tudott szabadulni időben, hála a logikus gondolkodásuknak és a csapatmunkának. A fürdőben sem csak fürödtünk, hanem pontosan felmértük az úszó medence méreteit (ehhez búvárkodni is kellett), valamint kiszámoltuk, hozzávetőlegesen mennyi lehetett a Fürdő 2024-es bevétele a különböző kategóriájú jegyek alapján. A csapatok egy maguk készítette prezentációban bemutatták a többieknek azon híres matematikusok életútját, akiknek a nevét választották csapatnévnek: Bólyai János, Erdős Pál, Isac Newton. Megnéztük a Tüskevár (új) filmet, kutattuk és felfedeztük benne az irdatlan mennyiségű matematikát.
Táblás játékok közül a Török dáma, Viking sakk és az Onitama szokatlan szabályrendszert használó játékokkal ismerkedtünk meg. Különleges számháborúval és nagy fagyizással zártuk a hetet. A tábor zárón értékeltük a munkánkat, minden résztvevő megkapta a bizonyítványát a Mateking I. fokozatának megszerzéséről, valamint ajándékba egy „Kalandos küldetések” könyvet más-más témakörben, mellyel a nyári szünetben is tovább feszíthetik a matematika agyi húrjait a képernyők bámulása nélkül.
Köszönjük Boros Janka volt tanulónk segítségét a táborban. Ő is az iskolánkban szerette meg a matematikát és még mindig szereti.
Úgy gondoljuk, hogy élménydús és fejlesztő volt a tábori tevékenységünk, de erről így nyilatkoztak a táborozó gyerekek:
- Nagyon sok új dolgot tanultunk meg viccesen, új barátságok születtek.
- Jó kikapcsolódás volt ez a hét.
- Végre rájöttem milyen jó dolog tudni.
- Bebizonyosodott, hogy a lányok is vannak olyan jók matekból, mint a fiúk, sőt!
- Egy percig sem unatkoztam, érzem, hogy fejlődtek a matematikai képességeim.
- Fejlődött a csapatban való együtt munkálkodásom, kiderült, hogy én is csapatjátékos vagyok.
- Szórakozva tanultam a matekot.
- Sokat nevettünk és nem kockultunk.
- Jól éreztem magam, mert szereztem új barátokat, csak nagyon korán kellett bejönni az iskolába, de megérte.
- Tetszett a különleges számháború és megtanultunk veszteni és nyerni is.
- Sok különös matematikai feladvány volt, amit érdekesnek és tanulságosnak talált a csapatom.
- Picit fura volt nyáron matekozni, de jó volt, mert jó programok voltak.
- Nagyon jó volt, sok-sok élménnyel és nagyon jól éreztem magamat.
- Ez volt a világ legszigmább tábora!
Biró Istvánné, Julika néni táborvezető



























