A boldogságórák nemcsak a tanulók érzelmi intelligenciájának fejlesztését szolgálják, hanem hozzájárulnak ahhoz is, hogy a diákok jobban megértsék egymást és önmagukat. Az órák során különböző gyakorlatokon és beszélgetéseken keresztül foglalkoznak a pozitív érzelmek kifejezésével, az empátia fejlesztésével és a közösségi érzés erősítésével. A diákok megtanulják, hogyan kezeljék a stresszt és a nehézségeket, miközben támogatják egymást és építik a közösséget, amelyben élnek és tanulnak.
Szeptemberben a „Hála gyakorlása” témát jártuk körbe az osztállyal. A Hálaháló segítségével láthattuk, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak egymásnak. A Teremtésvédelem hetében a Teremtett világunkért adhattunk hálát. Összegyűjtöttük, hogy miért is lehetünk hálásak, majd a hálakövek elkészítése után – melyből kettő készült, egy a társunknak, egy a teremtett világért – imádságba foglaltuk az összegyűjtött dolgokat, melyekért hálásak lehetünk. Reggeli áhítatokon a kiválasztott kő alapján mondunk imát és hálát a teremtett világ adta dolgokért.
Októberben az „Optimizmus gyakorlása” témakörre fektettünk hangsúlyt. Különböző szituációs helyzetekben megpróbáltunk pozitív reakciókat adni. Pesszimista mondatokat, gondolatokat alakítottunk át optimistává hiszen, ha pozitívan vélekedünk, és viszonyulunk egymáshoz, azzal optimistábban élhetjük meg a mindennapjainkat. Szelfi keretet készítettünk pozitív gondolatokkal.
Harmadik témakörünkben novemberben, a „Társas kapcsolatok ápolása” került fókuszba. Azokról a tulajdonságokról beszélgettünk, melyek mindenki számára fontosak egy baráti kapcsolatban. Mindenki összegyűjtött öt olyan tulajdonságot, melyek nélkülözhetetlenek társas kapcsolatai során, melyekből tablót készítettünk. Kiderült, hogy annyira nem különbözünk ezen tulajdonságok terén.
A „Boldogító jócselekedetek” témakör feldolgozása során, mindenki saját készítésű ajándékkal kedveskedett egy osztálytársának. Az osztály adventi naptárjában, minden napon találhattunk olyan kis kártyákat, melyek segítségével, jó cselekedeteinkkel örömet tudtunk szerezni társainkank, szüleinknek vagy nagyszüleinknek. Adományokat gyűjtöttünk beteg gyerekeknek, valamint nehéz helyzetben lévő családoknak. Végül, de nem utolsósorban adventi zsákocskákkal örvendeztettük meg az osztályban tanító pedagógusokat, melyben apró finomságok mellett lelki táplálék is helyet kapott az igés kártyákon.
Január hónapban a félév lezárását követően a „Célok kitűzése és elérése” témakört dolgoztuk fel. Puzzle kirakása után találtunk ki témát, majd interaktív feladatokat oldottunk meg. Beszélgettünk arról, hogy a cél eléréséhez vezető úton rengeteg új, ismeretlen kihívással és helyzettel találkozunk, amelyek során gyakoroljuk a megküzdést, a rezilienciát, és folyamatosan tanulunk magunkról, a világról. Beszélgettünk a célok fontosságáról, s a második félévre vonatkozóan mi magunk is kitűztük céljainkat.
Török Aliz
a 7. b osztály osztályfőnöke













