Az első félév Boldogságórái a 7. b osztályban

A boldogságórák nemcsak a tanulók érzelmi intelligenciájának fejlesztését szolgálják, hanem
hozzájárulnak ahhoz is, hogy a diákok jobban megértsék egymást és önmagukat. Az órák
során különböző gyakorlatokon és beszélgetéseken keresztül foglalkoznak a pozitív érzelmek
kifejezésével, az empátia fejlesztésével és a közösségi érzés erősítésével. A diákok
megtanulják, hogyan kezeljék a stresszt és a nehézségeket, miközben támogatják egymást és
építik a közösséget, amelyben élnek és tanulnak.
Szeptemberben a „Hála gyakorlása” témát jártuk körbe az osztállyal. A Hálaháló
segítségével láthattuk, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak egymásnak. A
Teremtésvédelem hetében a Teremtett világunkért adhattunk hálát. Összegyűjtöttük, hogy
miért is lehetünk hálásak, majd a hálakövek elkészítése után – melyből kettő készült, egy a
társunknak, egy a teremtett világért – imádságba foglaltuk az összegyűjtött dolgokat,
melyekért hálásak lehetünk. Reggeli áhítatokon a kiválasztott kő alapján mondunk imát és
hálát a teremtett világ adta dolgokért.
Októberben az „Optimizmus gyakorlása” témakörre fektettünk hangsúlyt. Különböző
szituációs helyzetekben megpróbáltunk pozitív reakciókat adni. Pesszimista mondatokat,
gondolatokat alakítottunk át optimistává hiszen, ha pozitívan vélekedünk, és viszonyulunk
egymáshoz, azzal optimistábban élhetjük meg a mindennapjainkat. Szelfi keretet készítettünk
pozitív gondolatokkal.
Harmadik témakörünkben novemberben, a „Társas kapcsolatok ápolása” került fókuszba.
Azokról a tulajdonságokról beszélgettünk, melyek mindenki számára fontosak egy baráti
kapcsolatban. Mindenki összegyűjtött öt olyan tulajdonságot, melyek nélkülözhetetlenek
társas kapcsolatai során, melyekből tablót készítettünk. Kiderült, hogy annyira nem
különbözünk ezen tulajdonságok terén.
A „Boldogító jócselekedetek” témakör feldolgozása során, mindenki saját készítésű
ajándékkal kedveskedett egy osztálytársának. Az osztály adventi naptárjában, minden napon
találhattunk olyan kis kártyákat, melyek segítségével, jó cselekedeteinkkel örömet tudtunk
szerezni társainknak, szüleinknek vagy nagyszüleinknek. Adományokat gyűjtöttünk beteg
gyerekeknek, valamint nehéz helyzetben lévő családoknak. Végül, de nem utolsósorban
adventi zsákocskákkal örvendeztettük meg az osztályban tanító pedagógusokat, melyben apró
finomságok mellett lelki táplálék is helyet kapott az igés kártyákon.
Január hónapban a félév lezárás követően a „Célok kitűzése és elérése” témakört dolgoztuk
fel. Puzzle kirakása után találtuk ki a témát, majd interaktív feladatokat oldottunk meg.
Beszélgettünk arról, hogy a cél eléréséhez vezető úton rengeteg új, ismeretlen kihívással és
helyzettel találkozunk, amelyek során gyakoroljuk a megküzdést, a rezilienciát, és
folyamatosan tanulunk magunkról, a világról. Beszélgettünk a célok fontosságáról, s a
második félévre vonatkozóan mi magunk is kitűztük céljainkat.

Török Aliz
a 7. b osztály osztályfőnöke

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük