Táblás játékok az iskolában

A tanév során, – a  szabadidős foglakozások hasznos eltöltése érdekében – péntek délutánonként, a felső tagozatból érdeklődő tanulókkal klasszikus táblajátékokkal ismerkedünk, mint a  sakk, későbbiekben: dáma, malom, backgammon.

A logikai- és táblajáték-foglalkozások fő célkitűzései között szerepel a gyermekek értelmi képességének fejlesztése, a logikus gondolkodás kialakítása, a tehetséggondozás.

A táblajátékot játszó gyerekek nem csupán matematikából lesznek jobbak, hanem nyíltabbakká, bátrabbakká válnak, megnő az igazságérzetük. A játékok megismertetésekor, a szabályok értelmezése, vagy a közös játszmaelemzések során számtalan egyéb információ és tudás adható át más tantárgyak anyagaiból is úgy, hogy közben nem is érzékelik a gyermekek a tanulás, a munka fáradságát.

A táblajátékok rendszeres művelése magabiztosabb fellépést, céltudatosabb, kitartóbb hozzáállást, kiegyensúlyozottabb és vidámabb lelkületet kölcsönöz. Mindeközben, a játékok gyakorlása révén a gyerekek folyamatosan próbára teszik magukat, megtanulnak elfogadóbbá válni. A táblajáték alkalmazásának egyik nagy hozadéka a csapatmunkára való alkalmasság kifejlesztése, amelyben elsősorban a kommunikációs- és elemzőkészség kap helyet.

Derűs légkörben, egyéni képességeiknek megfelelően fejlődhetnek a gyerekek, életkoruknak legmegfelelőbb eszközzel: a játékkal.

Lukács László, szaktanár

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük