2024. október 18-án, érdekes és tartalmas foglalkozáson vehettek részt iskolánk tanulói a MTA Közoktatás – fejlesztési Kutatási Pályázat -2022 , „Kutatások az integrált természettudmányos tudás és szemlélet kialakítására az általános iskola 1-4. évfolyamán” program keretén belül, a MTA-DE Korai
Természettudomány – tanulás Kutatócsoport jóvoltából. Az alsó tagozatos gyerekek játékos munkaállomásokon tapasztalhatták meg a vizek élővilágával kapcsolatos csodákat forgószínpadszerűen. A felsős osztályok interaktív előadások részesei lehettek, majd beszélgetőkör formájában tehették fel kérdéseiket , mondhatták el saját véleményüket , a látottak- hallottak és korábbi tanulmányaik alapján.
A Funkcionális Algológia Kutatócsoport szakemberei mindannyian Tisza- kutatók. Céljuk, az állóvizek és vízfolyások planktonikus és bentikus algaközösségei működésének megértésére irányuló alap és alkalmazott kutatások folytatása. Az alapkutatások a közösségek összetétele, diverzitása és a környezeti
háttérváltozók közötti kapcsolat feltárására irányulnak. Illetve hangsúlyos szerepet kap munkájukban az élőhelyvédelem és a természetvédelem. A délelőtt folyamán ezek a témák kerültek a gyerekek elé tevékenykedtetés, játékos feladatok, mikroszkópos vizsgálatok, élő csigák, piócák, szitakötők, makettek, vízinövények, algák, színezők, rejtvények, találós kérdések formájában. Ahogy ők fogalmaztak- Látni -Érteni- Érinteni – ez a mottójuk.
Nagyon jó hangulatban telt a délelőtt, sok új dolgot tanultak a gyerekek és
az előadók ajándék foglalkoztató füzettel is kedveskedtek a kisebbeknek.